„ Az élet álom, tedd valósággá! ” Teréz anya

Tisza-tó – 2. nap

Tiszafüred -Poroszló

Hétfőn a megszokás hamar ébresztett, így komótos készülődés után (a reggeli úszást kihagyva – nem akartunk belefagyni a vízbe 😀 ) elindultunk egy közeli kávézó-pékségbe reggelizni. Energia raktáraink és kosarunk feltöltése után útnak indultunk Tiszadorogma felé. Utunk itt is a gáton vezetett. Ezen a szakaszon ritkábban látszott a tó, mert partját hatalmas fák, nádasok szegélyezik. Láttunk viszont gázló madarakat, s ragadózókat is. Egy gém, tőlünk meg-megriadva kilométer hosszan néhány méterrel balra előttünk szállt. Mikor kellően eltávolodott, leszállt, majd közeledésünkre megint elindult. Gyönyörű látvány volt.

Tiszadorogmánál komppal lehet átkelni a folyón. Van ugyan egy eligazító tábla a kompközlekedésről , az árairól (fejenként biciklistül 350 ft volt), de arról, hogy mikor közlekedik pontosan, arról nem volt semmi írás ezen táblán. Amikor odaértünk egy másik páros is várt, a férfi telefonált. Kérdeztük viccből, hogy telefonon kell rendelni a kompot, ő mosolyogva válaszolt, hogy igen. Kiderült, hogy nem vicc. Az óriási táblán egy pici lap ráragasztva figyelmeztetett erre. Ha nem mondja, lehet észre sem vettem volna, s még mindig ott várnánk a kompot 😀

Átkelés után szintén a gáton tekerve gólyákat láttunk pár méterre az úttól. Ők hagyták magukat lefényképezni 🙂

Itt ezen szakaszon az út földes, salakosra váltott, de elég jó minőségben, lehetett jól haladni, csak kevés kisebb gödör volt. Szerencsére jó időnk volt, napsütéses, bár kissé szeles, ami néhol nehezítette a haladást, ugyanakkor csökkentette a napsütés erősségének érzékelését. Nem, nem fáztunk, de volt közel egy óra mire eszünkbe jutott, hogy bizony védekezni kellene a nap ellen. Este már látszott is, hogy bizony megpirított minket a napocska.

Mivel a kerékpár út végig a gáton halad, kiszolgáló egységekre, büfékre ezen a szakaszon bizony ne számítson senki. Mi a reggelinél vett szendvicsünket fogyasztottuk el útközben, s persze folyamatosan vizet és izotóniás italt ittunk.
A táj itt is hasonló volt az előző napihoz, viszont találtunk Tiszabábolnánál egy gyönyörű kis strandot, majd kikötőt, s később még több kis kikötőt.
Érdekes volt számomra az, hogy milyen változatos egy tó ez, nem egy nagy összefüggő vízfelület, hanem szigetek, nádasok tagolják. Előfordul, hogy fák látszódnak a gát aljában, még csak sejteni sem lehet, hol kezdődik vajon a tó. De olyat is látni, hogy már a fák is vízben állnak, jelezve a tó illetve a Tisza közelségét. Aztán egyszer csak megszakad a fasor és csodálatos kis öblöt, pihenőhelyet találni. Csendes, mármint emberzajtól mentes, madárcsicsergéstől hangos gyönyörű partszakaszokat láttunk, megálltunk, élveztük. Sokféle madarat láttunk, a vízen, víz felett, vagy éppen a nádasban rejtőzve.
Órákig el tudtam volna merülni eme csodában.

Ezen a szakaszon egy potyautasom is volt.  🙂

Haladtunk azonban tovább, Poroszlóra tartottunk. Szerettünk volna időben odaérni , hogy az Ökocentrumba bejussunk, ne zárórára érjünk oda. Kb délután 3-4 között értünk Poroszlóra, ahol bár a szállás felé tartottunk, útba esett a rétesező  Meguzsonnáztunk, majd elfoglaltuk a szállásunkat. Egy frissítő zuhany jól esett a 45 km tekerés után, de a nyeregbe ülés ismét már kevésbé. 🙂 Ülőgumóink fájtak rendesen. 🙂 Eltekertünk az ökocentrumba, ahol megnéztük az akvárium részt, majd a kertjében sétáltunk, állatokat néztünk. A naplementével erősen hűlő levegő vetett véget a sétánknak. A Piros Ponty panzióban szálltunk meg, ahol előzetes megbeszélés alapján halászlé vacsorával vártak vissza bennünket. Ezen estén sem kellett altatni egyikünket sem, kellemesen elfáradtunk a nap végére.

Megosztás

Share on facebook
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp

Related Posts

Tisza-tó – 2. nap

Tiszafüred -Poroszló Hétfőn a megszokás hamar ébresztett, így komótos készülődés után (a reggeli úszást kihagyva – nem akartunk belefagyni a vízbe 😀 ) elindultunk egy

tisza-tó térkép

Tisza-tó – 1. nap

Vasárnap délután 4 körül tudtunk indulni Budapestről. Első utunk az autóval a Tiszafüredi szállásunkhoz vezetett, mert az apartman hotel recepciója csak 17 óráig van nyitva.

#gyereveleménsemmegyek

“gyereveleménsemegyeksehova” Tegnap egy “karantén koncerten”, pontosabban egy Dj videopartiján hallottam e mondatot. Nagyon megtetszett, mert benne van egyrészről a #maradjotthon de mégis az összefogást is

Szlovénia – Vogel, Slap Savice

Bledből utaztunk el a Vogel hegyhez és a közelében található vízeséshez, a Slap Savice-hez. Míg az előbbihez egy felvonó visz fel, az utóbbihoz 40 emeletnyi

Bledi tó

Szlovénia – Bled

Az év utolsó napjaiban jött az ötlet, hogy menjünk valahová a hegyekbe pár napra pihenni. Sokat hallottam már Szlovénia szépségeiről, így a keresgélésben hamar az

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.